.

Modes konsultants

Olivias Secret pr4„Sarunas pie ģimenes pavarda” intervē Marinu Azikovu – apģērbu vaikala biznesa sievietēm "OLIVIA'S SECRET''īpašnieci.

 

Marina piekrita žurnālā kļūt par gidi biznesa sievietēm lietišķās modes stila virzienos. Taču tas būs nākotnē, bat pagaidām daži vārdi par modi.

- Cik sen Jūs darbojaties modes biznesā?

- Jau 15 gadus.

- Kā Jums ienāca prātā šāda ideja? Vai tas bija kaut kādā veidā saistīts ar Jūsu izglītību?

- Nē, protams, ka nē. Pēc izglītības es esmu mūziķe. Kamēr bērni bija mazi, bizness nebija aktuāls. Pēc tam kļuva skaidrs, ka ir daudz brīva laika, spēks un vēlešanās darīt kaut ko interesantu un vajadzīgu cilvēkiem.Tā arī radās apģērbu vaikala ideja.

- Kādēļ tieši apģērbs, nevis, teiksim, mūzikas instrumenti?

- Tādēļ, ka apģērbs ir tas, kas aktuāls katrai sievietei, no tā mums, sievietēm izaug spārni, gribas lidot, parādās stimuls dzīvē.

- Kādēļ tāds nosaukums "OLIVIA'S SECRET''? Kas ir Olīvija, kurai ir tik brīnišķīgs noslēpums?

- Olīvija ir mana mazmeita, kurai par godu tika nosaukts veikals. Tagad mums jau ir divi "OLIVIA'S SECRET'' – tirdzniecības centra „Titāniks” pirmajā un otrajā stāvā. Mazmeita aug un viņai parādās vairāk noslēpumu.

- Ar ko Jūs sākāt?

- Sākumā strādāju ar sieviešu biksēm, vēlāk sapratu, ka varu un gribu darīt kaut ko vairāk. Bez tam es izpētīju klientu gaumi un prasības. Bija periods, kad bija liels pieprasījums uz jauniešu modes precēm, un mēs tai veltījām vairāk uzmanības. Pēc tam es atklāju, ka mūsu pircēji mainījās, kļuva mazāk jauniešu, vairāk biroja darbinieku. Tā pamazām mēs pārgājām uz klasisku ikdienišķu apģērbu lietšķai sievietei.

- Kas ir šīs lietišķās sievietes - biznesa lēdijas?

- Juristes, ierēdnes, bankas darbinieces, biroja darbinieces, kurām ir „labi jāizskatās” katru dienu.

- „Izskatīties labi” katru dienu – tas ir dārgi!

- Ne tik dārgi, kā rādās. Tieši tādēļ mēs nestrādājam lielajos supermārketos, mēs negribam sadārdzināt savu preci. Viena lieta, piemēram veikalā „Stockman”, pavisam cita - „Stockman” aizmugurējā puse – „Titāniks", kur atrodas viens no "OLIVIA'S SECRET'' veikaliem. Mēs saprotam, ka vidusšķirai ir labi jāģērbjas par pieņemamu cenu.

- Kā ar jūsu sortimentu? Ar ko tas atšķiras, piemēram, no „Stockman”?

- „Stockmanā” tomēr ir vienkāršāki modeļi, bet mums – ar rozīnīti, ar dvēseli. Man patīk skaisti apģērbi un es gribu, lai sievietes izskatītos skaisti.Tādēļ es izvēlos to, kas patiešām ir labākais.

- Kur Jūs ņemat preci?

- Mums ir līgumi ar labākajām Polijas un Turcijas fabrikām. Tām nav jābūt lielākajām fabrikām, bet tās noteikti ir tādas, kas ražo patiešām interesantus modeļus.

- Kā ar auduma kvalitāti? Vai nesanāk tā, ka uz cenas rēķina cieš kvalitāte?

- Mēs cenšamies atlasīt preci no dabīgiem audumiem. Tā ir viskoze, kokvilna, tas, kas ir patīkams ķermenim. Tai pat laikā apģērbam ir jābūt praktiskam un lai tas neburzītos. Lai strādājošai sievietei nebūtu lieki jātērē laiks papildus apģērba kopšanai un gludināšanai. Tai pat laikā, lai tajā varētu parādīties gan darbā, gan svinīgākos brīžos.

- Kā „Stockmanā”? Kā tur ar kvalitāti?

- Kādēļ Jums ir zemākas cenas? Uz kā rēķina?

- Pirmkārt, mēs strādājam pa tiešo ar ražotājiem, bez starpniekiem. Otrkārt, mums ir mazs uzcenojums. Salīdzinājumam viens un tas pats modelis veikalā Mols maksā 65 Ls, pie mums  35 Ls.

Olivias Secret pr4- Tātad Jums ir jābūt pastāvīgiem klientiem, kuri zina, kur pirkt labu apģērbu.

- Jā, protams, mums ir pastāvīgi klienti, kuri jau daudzus gadus iepērkas tikai pie mums.

- Bet jums ir ļoti mazas telpas, kā lai izvēlas modeli?

- Jā, tas tiesa, veikala platība nav liela, tikai 16 kvadrātmetri, taču, ja ir labi pārdevēji, tas netraucē.

- Tātad jūsu pārdevēji atšķiras no citiem?

- Jā, mēs viņus apmācām, lai viņi spētu kvalificēti piedāvāt tieši to, kas patiešām piestāvēs pircējai. Mums nav vienkārši pārdevēji, bet pārdevēji konsultanti.

- Kāda ir konsultanta darba būtība?

- Tāds pārdevējs, pirms kaut ko piedāvāt klientei, pajautās: „Vai Jums vajag apģērbu ikdienai vai svētku reizēm? Kādas krāsas Jums patīk?” un tamlīdzīgus. Pārdevēji arī rāda jauno modeļu katalogus un arī pašu apģērbus.


- Tātad, ja iepatikās kāds modelis, bet tā nav pārdošanā, tad var pasūtīt?

- Jā, var pasūtīt modeli pēc katalogs, bet tikai ļoti ierobežtu laiku, kamēr modelis ir ražošanā. Pircējs atstāj tālruņa numuru, un kad pasūtījums ir pienācis, mēs sūtām ziņojumu.

- Un viņi nāk pakaļ?

- Viņi steidzas paņemt pasūtījumu.

- Kādi izmeri ir Jūsu vekalā?

- Mums ir plaša izmēru līnija no 36. Līdz 50.

- Cik bieži tiek vesti jauni modeļi?

- Mēs katru mēnesi vedam jaunus modeļus. Pilnībā kolekcija mainās reizi pusgadā, kad fabrikas pārstāj ražot vecos modeļus. Ir arī sezonas apģērbs, to ražo tikai trīs mēnešus.

- Kā pircēji var zināt, ka ir pienākusi jauna kolekcija?

- Saviem pastāvīgajiem klientiem mēs sūtām īsziņas.

- Kurš izvēlas jaunos modeļus?

- Uz fabriku es vienmēr braucu pati.

- Kā Jūs zināt, uz ko būs pieprasījums, bet uz ko – nē?

- Es paļaujos uz savu gaumi. Izvēlos to, kas priecē aci. Skatos, kādi modeļi nav „nodrāzti”, interesanti, nav tiražēti. Un cenšos, lai nebūtu divu vienādu modeļu. Ja, pieņemsim, ņemu blūzes, tad ne vairāk kā četras no vienas sērijas. Arī tad tās atšķirsies pēc krāsas un pēc izmēra. Tas ir, no sešpadsmit blūzēm nebūs divu vienādu.

Olivias Secret pr4a- Tātad, ja modelis ir nopirkts pie jums, tad tā ir garantija, ka otra tāda vairs nebūs nevienai?

- Diemžēl to garantēt nevaru. Daži citi veikali arī ved produkciju no tām pašām fabrikām. Dažas reizes ir bijis, ka mums bija tādi modeļi kā Molā, bet ja pie mums tas maksāja 89 Ls, tad  salonā - butikā tas maksā 140 Ls.

- Vai jums ir tikai apģērbi, vai vēl kaut kas cits?

- Mēs strādājam tikai ar apģērbiem. Protams, ir tādi aksesuāri kā šifona šallītes, plāni plecu lakati, jostas, bet pamatprece ir sieviešu apģērbi.

- Jūs teicāt, ka jūsu piegādātāji ir Polija un Turcija. Kādā proporcijā? Ar ko atšķiras poļu un turku modeļi?

- Polijas un Turcijas preču proporcija ir apmēram 50 uz 50. Atšķirība starp ražotājiem ir milzīga. Turcijas modeļi ir efektīvi, var teikt „priecē acis”, vairāk orientēti uz jaunatni. Poļu – domāti vecāka gada gājuma sievietēm, konservatīvāks dizains. Mēs sadarbojamies ar dārgām fabrikām.

- Kāda prece ir pieprasīta?

- Viss, kas vajadzīgs, lai sieviete izskatītos efektīvāka un staltāka – kaut kāds akcents, visādi ielaidumi, sarežģīti elementi, tauriņi, lai piesegtu vēderiņu un izceltu vidukli.

- Kāds ir Jūsu pircēju vecums?

- No 20 līdz 80, augšējā robeža nav ierobežota. Jebkurā vecumā sieviete vēlas palikt jauna un skaista. Un jo vecāka ir sieviete, jo vairāk grib mūsdienīgāk un kvalitatīvāk ģērbties, lai nevalkātu „vecenīšu” modeļus, bet gan stilīgus, mūsdienīgus.

- Kad Jūs gaidāt jaunu kolekciju?

- Jau februārī būs jauns pievedums un pilnīgi cita kolekcija.

- Nu ko, novēlu Jums daudz jaunu klientu! Bet jūsu pircējām – brīnišķīgu noskaņojumu, ko dod labs lietišķā stila "OLIVIA'S SECRET'' veikalu apģērbs.

 

Bookmark and Share
Top.LV