Pircējs – pārdevējs – pircējs

parosanaMēs visi esam gan pircēji, gan pārdevēji.

Mēs, kas ikdienā nestrādājam ne veikalā, nedz arī par pārdošanas menedžeriem, tomēr ik dienas pārdodam idejas saviem draugiem, kolēģiem, ģimenes locekļiem. Savukārt pārdevēji, nostrādājuši darbā garas stundas, paši kļūst par pircējiem, tikai citos veikalos.

Gatavojoties kārtējam biznesa praktikumam, kurš notiks šī gada aprīlī, nolēmu paskatīties uz pirkšanas un pārdošanas procesu pircēja acīm. Ko gan pircējs sagaida no pārdevēja?

Pirmkārt, gribas, lai pārdevējs noskaidro, vai uzmin, vai nojauš vai ka citādi ievēro, ko īsti grib cilvēks, kurš ienācis „viņa teritorijā”. Vai tas ir nejaušs garāmgājējs, kurš, laiku īsinot, ir pie jums iegriezies, vai arī cilvēks mērķtiecīgi kaut ko meklē? Ir taču atšķirība! Gribas, lai par mums kā par pircējiem rūpējas, lai pārdevējam nebūtu vienalga, lai pārdevēji ievērotu tieši mūs un veidotu piedāvājumu tieši mums, lai pārdevēji atrautos no sarunām pa mobilo telefonu un no atskaišu un pavadzīmju aizpildīšanas un pievērstos mums, lai neuzspiestu mums savu gaumi un redzējumu, bet uzklausītu, lai pateiktu, ka kāda prece mums īsti neder un ieteiktu, kad atnākt, lai atrastu to, kas vajadzīgs, lai pārdevēji būtu kompetenti uz atbildētu uz mūsu jautājumiem, lai cik, iespējams, tie nebūtu muļķīgi, lai neuzbāztos ar plašu stāstījumu par preci, bet precīzi nosauktu tos preces parametrus, kuri mūs interesē, lai  satiekot mūs pēc ilgāka laika, atcerētos un sagaidītu kā sen neredzētu ciemiņu.

Vēl ļoti gribas, lai pārdevēji nebaidītos no pircējiem un neslēptos aiz veikala plauktiem, lai neuzdotu visnejēdzīgāko jautājumu:: “Vai varu jums palīdzēt”, lai nenomērītu mūs ar skatienu, kurš pauž: “Tu jau to nepirksi, tev par dārgu (pārāk moderns, par mazu, par lielu)”, lai pārdevēji nemetas mums virsū kā staigājošiem makiem, lai piedāvā mums to, ko paši esam aizmirsuši, lai ............

 

Vai kaut ko piemirsu? Drakoniskas izlutināta pircēja  prasības, taču tās ir izpildāmas!

Jā, neskaitāmi pārdevēji patiešām dara visu iepriekš minēto un vēl daudz, daudz vairāk! Tie ir tie pārdevēji, pie kuriem gribas nākt atkal, kurus, satiekot uz ielas sveicini un kuriem svētkos dāvini ziedus.

 

Vai par tādiem piedzimst? Jā, daži piedzimst. Bet pārējie iemācās iejūtību un atsaucību attiecībā uz cilvēkiem, kļūst par savas preces fanu.

 

Lieki jautāt, kuriem ir vairāk piekrišanas, kurus klienti vairāk mīl un kuri par savu darbu saņem vairāk.

 

Labā ziņa ir tā, ka biznesa praktikums “Veiksmīga profesionāla pārdošana” 26.-27. aprīlī palīdzes apgūt tieši minētās iemaņas un kļūt par pārdošanas guru katram, kurš piedalīsies. Skatieties vairāk

Bookmark and Share
Top.LV