.

Visbriesmīgākais

2ce9af4948fa6d61c0410e845656bfd3
Es parakstīju vienošanos ar banku par izmaiņām, un viss ir kārtībā.

EKOCENTRA komanda ir malači!

(I.Š. uzņēmuma kients)

 

Lūk, tik īss vēstījums no klienta. Sava veida atskaite par padarīto darbu. Var likties, ka tas ir sīkums, bet ļoti patīkami, jo visa dzīve sastāv no šādiem sīkumiem.



Bija kāda ļoti sena anekdote:

-          No kā nomira nelaiķis?

-          Nu, uz vainagiem rakstīts: „No sievas”, „No bērniem”, „No kolēģiem”, „No biznesa partneriem”...

Katrs piebēra kādu piparu šķipsniņu.

Protams, anekdote ir tikai iemesls smaidam. Neskatoties uz visdažādākajām nesaskaņām un ķildošanos, mūsu tuvinieki ir visnotaļ pieklājīgi cilvēki, un no saskarsmes ar viņiem mēs gūstam labuma un prieka nesalīdzināmi vairāk kā no jebkā cita. Tādēļ – tas ir nepareizs iemesls.

Tad jānoskaidro, kas tad patiesībā ir sarūgtinājuma iemesls?

O, ir brīnišķīgs stāvoklis, kura nosaukums ir „apjukums”. Tas ir tāds stāvoklis, kad tu kaut ko nesaproti, bet īsti nesaproti, ko tieši tu nesaproti, kad kādā jomā viss ir pilnīgi „nesaprotams”.

Strashila
Atceraties bērnu pasaku „Smaragda pilsētas burvis” vai tā amerikāņu analogu „Ozas zemes burvis” ? Tur meitene Ella gāja pie paša Gudvina, dižā un briesmīgā, lai atkal nokļūtu mājās. Bet viņas pavadoņi gāja pie šī paša burvja katrs ar saviem, pilnīgi noteiktiem mērķiem. Bailīgajam Lauvam bija vajadzīga drosme, Putnubiedēklim – smadzenes, Dzelzs Malkascirtējam – sirds.

Neskatoties uz to, ka viņu ceļš bija ilgs un grūts, viņi bija daudz izdevīgākā stāvoklī nekā daudzi jo daudzi mūsu un jūsu draugi, kolēģi, paziņas un kaimiņi, kurus vieno vārds – „hipotēka”.

Kredīts pret nekustamā īpašuma ķīlu – kas varētu būt vienkāršāks, parastāks un banālāks mūsdienu Latvijā? Tikai slinkais neņēma kredītu un tikai viņš – slinkais – nav spiests tos atdot. Tie nav jaunumi, tā ir mūsu ikdiena.

Kādēļ gan Putnubiedēklim, Lauvam un Malkascirtējam bija labāk? Tādēļ, ka viņiem nebija apjukuma! Katrs no viņiem skaidri zināja, kā viņam pietrūkst! Ja nav konkrētas lietas – ir instrukcija, kā to iegūt, vajag tikai tai sekot. Viss ir vienkārši, nav nekāda apjukuma.

Cita lieta ir ar bankas kredītiem! Ja viss būtu tik vienkārši kā „Ej un dari!”, tad cilvēki naktīs mierīgi gulētu, bet pa dienu – „Ietu un darītu”. Un nekāda bezmiega. Bet, ja ir bezmiegs un šīs smagās pārdomas naktīs par tēmu „Ko darīt?”, tātad kaut kā pietrūkst. Tikai atšķirībā no Lauvas un Putnubiedēkļa – nav skaidrs – kā tieši pietrūkst.

Kad cilvēks kaut ko nezina, kā gan viņš var mainīt situāciju? – Uzzināt. Atbilde ir acīmredzama.

Ja viņš nezina, ko tieši viņš nezina, tad atbildi diez vai būs iespējams iegūt.

Mēģināsim noskaidrot, balstoties uz savu pieredzi, ko tieši nezina kredītņēmēji!

Lūk, ko viņi nezina! Viņiem ir Tiesības! Jā, tā ir taisnība, jebkurā darījumā, bet kredīta saņemšana neabšaubāmi ir darījums, ir līgumu slēdzošas puses. Tiesības ir katrai no pusēm, ne tikai kredīta devējam, bet arī ņēmējam!

Jūs neticēsiet, kad mēs konsultējam savus klientus un sakām viņiem šo vienkāršo frāzi, tikai nedaudziem tā šķiet acīmredzama. Jā, ja mēra kilogramos vai „papagaiļos” , tad, protams, banka būs varenāka.

Bet, ja mēra no juridiskā skatu punkta, tad likuma priekšā puses ir vienlīdzīgas. To savā laikā vēl Tomass Džefersons ASV Konstitūcijas pamatos ielicis.

Tas ir pirmais, kas jums jāzina.

Viss pārējais izriet no pirmā punkta. Tam, ka jūs esat priekšzīmīgs cilvēks un tiecaties atdot visu, ko esat aizņēmies, nevajadzētu padarīt jūsu dzīvi neciešami grūtu. Ja jūsu dzīvē parādījās kaut kādi jauni apstākļi, jums ir tiesības vērsties bankā un palūgt veikt izmaiņas līgumā. Jūs neesat pazemots lūdzējs, bet gan līdzvērtīgs līguma partneris.

Atšķirībā no saviem klientiem, mēs to skaidri zinām.

Arī tas, ka kredīta atdošanai ir vajadzīga tikai nauda, nav īsti patiesība. Nauda, protams, ir vajadzīga. Taču vieglāk naudu nopelnīt ir tad, ja naktīs guli mierīgi, nevis izspēlē galvā vienu un to pašu „plati”, meklējot atbildi uz jautājumu: „ko darīt?”.

Tātad, pirmais, ko iegūst mūsu klienti, ir tas, ka viņi vairs nav apjukumā! Viņi sāk saprast, ko tieši viņi nezināja. Tad parādās pareizi jautājumi un pareizas atbildes.

Tam seko pārrunas un – jaunas vienošanās, un kā noslēguma akords – apmierināta lienta pateicības vārdi.

Protams, EKOCENTRS nav Smaragda pilsēta, mūsu speciālisti nav Gudvini – diži un briesmīgi. Toties jūs saņemsiet visu, kā pietrūka tieši jums.

To, par ko jūs pat nenojautāt.

ekocentrs-logo

 

 

Bookmark and Share
Top.LV