.

Mieru, tikai mieru!

Gada sākums ir brīnišķīgs laiks, lai paskatītos, kas bija izdarīts iepriekšējā gada laikā.

Tieši to arī darīja uzņēmuma EKOCENTRS vadība, līdz pienāca brīdis saliet šampānieti un priecāties par Jaungada uguņošanu.

karlTātad! Ko tad mēs labu izdarījām pagājušajā 2012. gadā?

Protams, mums bija darījumi. Darījumi ar nekustamajiem īpašumiem.

Kas bija mūsu klienti?

Pamatā tie bija rīdzinieki. Lielākā daļa – ģimenes cilvēki – no jaunajām ģimenēm un vecāki, ar bērniem un bez bērniem.  Tādēļ 90% mūsu darījumu bija darījumi ar dzīvokļiem. Bija, protams, arī privātmājas, zeme un komerciālais nekustamais īpašums, tomēr mūsu pamata klienti ir pilsētnieki, kuri grib uzlabot savus sadzīves (dzīvokļu) apstākļus.

Kurš un kādēļ pie mums vērsās?

Apmēram 50% mūsu klientu ir ģimenes, kuras pirka nekustamo īpašumu. Vairākumā tās ir jaunas ģimenes, kuras iegādājās pirmo mitekli.

Kādēļ mēs viņiem bijām vajadzīgi?

ekocentrs-logo
Pirmkārt, lielākajai daļai nebija nekādas pieredzes ne nekustamā īpašuma izvēlē, ne dokumentu noformēšanā, ne kredīta saņemšanā. Bet gandrīz ¾ no viņiem iegādājās dzīvokli kredītā.

Lai arī ar izvēli pircēji parasti tiek galā patstāvīgi, mums ir tikai jāparāda viņiem pareizie varianti, tad ar pārējo, jāteic, pašiem tikt galā būtu grūti. Piemēram, jautājumā par kredītiem. Visvienkāršākais risinājums vairumam cilvēku ir vērsties pēc kredīta tajā bankā, kurā ir atvērts rēķins. Taču nebūt ne visos gadījumos šis ir pareizais risinājums, kreditēšanas noteikumi dažādās bankās ir ļoti atšķirīgi, tādēļ par ļaunu nenāktu saņemt kādu konsultāciju. Pie tam nedrīkst aizmirst, ka ir arī darījuma otra puse – pārdevējs, un lai savienotu visu pušu intereses, ir vajadzīga izveicība, bet tā nāk tikai ar pieredzi.

 Par dokumentiem ir jārunā īpaši. Dažkārt pārdevēji nezina, kādus dokumantus vajag sagatavot , lai noslēgtu līgumu, bet pircēji – kādus dokumentus pajautāt. Tādēļ rodas abpusēja neuzticēšanās un sajukums. Jūs teiksiet:

- Nieki! Jebkurš notārs pateiks, kādi dokumenti ir vajadzīgi.

Protams, ka pateiks. Notārs patiešām pateiks, kādi dokumenti ir vajadzīgi darījuma noslēgšanai. Tomēr viņš nepateiks, kādi dokumenti ir vajadzīgi, lai pārliecinātos, ka dzīvoklī nav ne parādu, ne piedeklarētu īrnieku. Lai gan vairs nepatāv tāds mehānisma kā pieraksts, nemaz nav patīkami atklāt, ka tavā, tikko kā iegādātajā dzīvoklī “ uz papīra” palikuši sveši cilvēki.

Protams, pastāv arī naudas nodošanas procedūra, arī tā ir ievērības cienīga darījuma sastāvdaļa. Drošība šajā jautājumā ir ārkārtīgi svarīga, Jūs taču piekritīsiet.

Prātā nāk kāds gadījums, ar kuru nācās sastapties, palīdzot noformēt pirkumu. Klients iegādājās dzīvokli, kurš bija ieķīlāts kādā iestādē. Iestādi mēs nenosauksim, jo 25% iegādājamo nekustamo īpašumu uz pārdošanas brīdi ir  ar kredītsaistībām. Tādēļ šī situācija ir samērā aktuāla.

Tātad. Dzīvoklis ir ieķīlāts kādā no kredītiestādēm (tā nav banka). Pircējs grib to nopirkt. Ir nepieciešama šīs pašas iestādes piekrišana darījumam. Ko šī iestāde piedāvā?

- Jūs – pircējam saka kredītiestāde –ieskaitīsiet parāda summu uz kredītiestādes  kontu, mēs noņemsim hipotēku, un pēc tam pērciet uz veselību!

Patīk?

Tik vienkāršs risinājum izsauc sajūsmu.

Kā tad ar drošību?

Tātad, kredītiestādei ir labi – viņi saņem atpakaļ savu naudu. Pārdevējam ir labi, uz viņa rēķinu “labdaris” ir pārskaitījis naudas summu un viņš vairāk nevienam nav parādā!

- Kā tas ir – nevienam? – Jūs teiksiet -Viņš taču ir parādā pircējam!

Vai tad! Kur tas ir rakstīs? Mazums, kādu iemeslu dēļ viens cilvēks otram ir pārskaitījis naudu? Varbūt tā ir dāvana “par skaistām acīm”!

Tātad, pie šāda notikumu pavērsiena pircējs riskē vairāk par visiem, bet nekādā veidā nav aizsargāts.

Protams, mums nācās procesā iejaukties. Tika, kā pienākas, noslēgts trīspusējais līgums: pircējs –pārdevējs – kreditors. Nauda mierīgi aizgāja uz darījuma kontu. Jautājums: vai nepieredzējušais pircējs varēja nodrošināt savu drošību?

Izskatās, ka atbilde ir acīmredzama.

Kādēļ gan mēs bijām vajadzīgi tiem, kuriem jau bija savs nekustamais īpašums, un viņi to mainīja pret citu? Arī šādu klientu nebija mazums. Iespējams, ka viņiem mēs bijām vēl vairāk vajadzīgi. Lieta tāda, ka atrast pareizo variantu ir tikai 25% no jebkura darījuma. Pērējais  - pats atbildīgākais, tādēļ, ka tikai skan “vienkārši”. Īstenībā – tie paši jautājumi: dokumenti, kredīti, naudas nodošana.

Un vēl viens, samērā specifisks jautājums – sinhroniskums.

Iedomājieties, ka Jūs grasāties mainīt savu dzīvokli. Jūs esat atradis to, kurš ir gatavs no Jums nopirkt un iedot Jums naudu jauna dzīvokļa iegādei.

Sakramentāls jautājums:

- Vai nauda – tas ir labi?

- Skatoties, kādā gadījumā!

 Nebūt ne katrā gadījumā nauda apmaiņā pret jumtu virs galvas ir labākais risinājums. Tādēļ jautājums “Kur mēs dzīvosim?” kļūst aktuāls tieši tajā pašā mirklī, kad Jūs parakstāt sava dzīvokļa pirkuma – pārdošanas līgumu.

- Kur likt mēbelas?

- Uz kurieni  pārbraukt?

- Kā visu paspēt?

- Ko darīt, ja tā dzīvokļa, kuru mēs izvēlējāmies, pārdevējs atteiksies?

Priekšlaicīgs sirmums ir viszemākā samaksa par pārdomām un atbilžu meklēšanu uz šiem jautājumiem. Tādēļ mēs arī esam saviem klientiem vajadzīgi: mēs sašujam vienā veselā lupatu deķī visu darījumu, lai cik arī tur nebūtu iesaistīts dalībnieku un dzīvokļu. Tam visam ir jānotiek sinhroni. Vienā dienā!  Tā, lai Jums priekšā nebūtu bezmiega nakts ar naudu zem spilvena dzīvokī, kurš Jums vairs nepieder.

Lūk, te ir 2012. gada rezutāti: “Laimīgi klienti, kuri ir saņēmuši savas problēmas drošu risinājumu”. Tas ir uzņēuma kredo, tas ir tas, ko mēs sekmīgi darām jau piecpadsmito gadu. Jā, 2013. gadā jau būs 15 gadu!

Ja varētu iedomāties Jaungada vēlēšanos, tad mūsu uzņēmumam tā būtu šāda: “Vairāk klientu, kuri vēlas būt laimīgi!”

Mēs esam gatavi viņiem palīdzēt!

 

Bookmark and Share
Top.LV